יום ראשון, 20 בספטמבר 2015

המדריך להורה המפעיל - 5. הפסקת אוכל

אז מה היה לנו? איפורים, קעקועים, משחקים, סיפור מסגרת עם סוף טוב, הגיע הזמן לאתנחתא קלה.

  • שימו לב שהחלק של הפעילות תמיד מסתיים במצב שבו הילדים יושבים מול ההורה המפעיל. וזה זמן מצוין להגיד להם להישאר לשבת בזמן ששאר המבוגרים יסתובבו עם מגשים של אוכל ושתיה. כך שהאוכל מגיע אליהם מבלי שצריך להסתובב.


אז בוא נדבר קצת על האוכל.
קודם כל, המלצה ודעה אישית שלי – תגישו אוכל. בין אם זה פיתה עם חומוס ו/או שוקולד, פיצה או נקניקיה. תגישו אוכל. נתקלתי בימי הולדת שבהם לא היה אוכל, רק ממתקים. אני אומרת, השקעתם כ"כ הרבה בהפקה, לא תשקיעו בעוד פרט קטן כמו כיבוד?

ממתקים זה לא אוכל. ילדים נהיים רעבים. בוודאי אם זה ביום חול והם מגיעים מהצהרון. וגם אם זה בשישי אחה"צ או בשבת בבוקר. הם לא בררניים, גם פיתה עם שוקולד תעשה את העבודה. ממתקים זה נישנוש, זה לא משביע ולכן הנישנוש לא מסתיים. הוא יכול להימשך עוד ועוד. ילד שהוא לא שבע, הוא לא רגוע וזה מקשה על המשך הפעילות.

אז בהנחה שקיבלתם את עמדתי בעניין האוכל, אז מגישים להם את הפיתה/ פיצה /לחמניה בליווי עם כוס שתיה או טרופית ונותנים משהו כמו 10 דקות עד שכולם יסיימו. אגב, גם אחרי 10 דקות יהיו ילדים שעדיין לא סיימו אבל אין מה לעשות, בזמן הזה אומרים להם שיניחו את האוכל בצד, יצטרפו לפעילות ויוכלו להמשיך לאכול אח"כ.

המלצה אישית שלי מניסיון – חכו עם הממתקים

משתי סיבות:

  • לחטיפים אין סוף. תמיד אפשר להעמיס עוד במבה. ואז אתנחתא של 10 דקות למעשה נמשכת ונמשכת.....
  • אני לא יודעת אם זה הסוכר שבממתקים או העובדה שהילדים קיבלו קעקועים, משחקים וממתקים אז מבחינתם הם מיצו את היומולדת, בכל מקרה , זה יהיה מאד קשה לאסוף את הילדים חזרה לפעילות אם הממתקים יהיו שם להסיח את דעתם. ודווקא החלק השני של היומולדת שמתרכז בטקס יום ההולדת הוא חלק חשוב שבו הילדים מתבקשים לכבד את ילד היומולדת. וזה הרבה יותר קל לגייס אותם למשימה כשמבטיחים להם עוגה וממתקים אם ישתפו פעולה. 
טיפים:

  • אם אתם מגישים טרופיות, תדאגו שהקשיות כבר יהיו בפנים. אם זה טרופיות עם פקק, תשחררו את הפקק מבעוד מועד.
  • אם אתם מגישים לחמניה עם נקניקיה, תדאגו שיהיו לפחות 2 מבוגרים עם קטשופ שיסתובבו בין הילדים ויוסיפו קטשופ למי שמבקש.
  • ותפרגנו 2 נקניקיות בלחמניה. או שתחלקו חצאי לחמניות עם נקניקיה אחת בכל חצי לחמניה. זה עצוב לראות לחמניה ענקית עם נקניקיה קטנה.
  • כדאי ואפשר גם לשים במרכז פלטת ירקות חתוכים ועדיף שיהיו קעריות אישיות עם ירקות חתוכים. תתפלאו, אבל יש ילדים שאם תגישו להם מגש עם קעריות כאלה אז הם יקחו ולדעתי אם מגישים פיתה עם ממרח כמו חומוס, גבינה, טונה וצלחת ירקות אז אפילו הרווחנו ארוחה בריאה וזה לא רע להיות חלוצים בתחום ולהביא לילדים גישה קצת שונה. הרי גם ככה הם יקבלו ממתקים ועוגת שוקולד בהמשך...
מוכנה לשלב הבא? פוסט מספר 6. משחקי יומולדת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הודעת טופס תגובה