יום שני, 27 באפריל 2015

המדריך להורה המפעיל - 3. קבלת פני הילדים

בפרק הראשון של המדריך להורה המפעיל דיברנו על מבנה נכון ליומולדת ובפרק השני התחלנו להעלות רעיונות לנושא יומולדת
בפוסטים הקרובים אתמקד בכל פעם בחלק אחר ממבנה היומולדת.

בפוסט זה נדבר על החלק הראשון ביומולדת – קבלת פני הילדים.
לחלק זה אנו מקצים רבע שעה מתוך התחשבות בילדים שמאחרים, ומצד שני כן נרצה להעסיק את הילדים שכבר הגיעו.

מטרת הפעילות בקבלת פנים:

  • לשבור את הקרח עם הילדים  - חשוב במיוחד עם הילדים המופנמים יותר. גם אם הם לא רוצים קעקוע או איפור, יש להם הזדמנות להתבונן בנו, לתהות על קנקננו ולהחליט שאולי בפעילות הבאה הם כן ישתתפו. הרבה פעמים קורה שדווקא כשרבע השעה תמה ועוברים לפעילות הבאה אז הם "מסכימים" לשתף פעולה ולעשות קעקוע.
  • להכניס אותם לאוירה של נושא היומולדת – נסיכות, גיבורי על, פיראטים, בוב ספוג – מה שתבחרו. זה הזמן להפוך אותם לפיות מנצנצות או ספיידרמן אמיץ.
  • להכיר אותם בשמות – זו הזדמנות ללמוד שמות של הילדים בכדי שנוכל לפנות אליהם בשם בשלב מאוחר יותר. זה יעזור מאד כשתרצו "להשליט סדר" מחד ולתת יחס אישי מאידך. ואם קשה לכם עם שמות, אז לפחות תנסו לזכור את השמות של הילדים הפרועים יותר (יהיה פוסט בהמשך על איך "לגייס" אותם לשורותינו) ושל הילדים המופנמים יותר שמאד רוצים להיות חלק מהחגיגה אבל משהו עוצר אותם. אם תיפנו אליהם בשם בעדינות ותזמינו אותם להצטרף לפעילות בכל פעם מחדש, אני מבטיחה שבאחת הפעילויות הם ירגישו מספיק "בטוחים" להצטרף.


סוגי פעילויות

אפשר לבחור ביותר מפעילות אחת. אני באופן אישי מעדיפה איפורים לבנות וקעקועים לבנים ולבנות שלא אוהבות איפורים (כן, יש כאלה).

1. איפורים – לא להיבהל, לא צריך להיות בוגרת של איל מקיאג' כדי לעמוד בקריטריונים של הקטנטנים. מדובר על צורות בסיסיות שכולנו יודעים – לב, כוכב, פרח, פרפר וכדומה.



המלצה: תצטיידו במגבונים כדי להסיר דוגמא שלא צלחה או למקרה שהילד התחרט.

הצטיידו בטושים שמיועדים לפנים במספר צבעים - חובה ורוד וסגול אם יש בנות, אפשר גם עוד צבעים כמובן. לבנים מומלץ אדום ושחור, אפשר צבעים נוספים.

לגבי הבנים שבחבורה, צורות בסיסיות של רשת (לספיידרמן), מסיכת עיניים (באטמן) או צלקת ורטייה (לפיראט) בד"כ יעשו את העבודה.

משקיעניות – אפשר לקנות שבלונות של צורות יפות כמו עטלף או פרפר ופשוט למלא אותה בצבע. ניתן לרכישה בחנויות יצירה. 





נצנצים הוא ציוד חובה שעוד לא נולדה הילדה שתסרב לו.
יש שתי אפשרויות – האופציה הקלילה היא לקנות את הסטיק נצנצים של GIOTTO. זה נמרח בקלות, נותן אפקט יפה ושומר מעמד לאורך זמן. יש בצבעים של זהב, כסף ולבן. אם אתם יכולים לקנות רק צבע אחד תקנו את הכסוף. לרכישה בחנויות יצירה.




למי שלא מוצאת את הסטיק נצנצים אפשר לקנות נצנצים בקופסה ולהצטייד בווזלין ומברשת. ואז מורחים בעזרת האצבע מעט וזלין על השטח המצויר ובעזרת המברשת מדביקים מעט נצנצים. פשוט וקל. החיסרון הוא שזה פחות עמיד ונמרח יותר בקלות ואז אתם צפויים לקבל בקשות בסגנון של "אני צריכה עוד נצנצים"....






טיפתכינו מראה קטנה בהישג יד שהבנות יוכלו להתבונן באיפור.


2. קעקועים – דוגרי, הרבה יותר קליל, קצר וזול מאיפורים. אפשר לרכוש קעקועים גנריים בחנויות של הכל בשקל. קעקועי נצנצים לבנות תמיד יתנו אפקט מרשים.
הפעולה פשוטה: גוזרים את הקעקועים מראש ופורשים אותם בכדי שכל ילד יבחר את הקעקוע הרצוי. מצטיידים במטלית וקערה עם מים. מסירים את הניילון השקוף ומניחים את הקעקוע כלפי מטה על האזור שבו הילד רוצה את הקעקוע. מרטיבים את הקעקוע עם מים עד שמרגישים שהציור נדבק לגוף ואז בעדינות מושכים את דף הקעקוע.




משקיעניות – יכולות להזמין מבעוד מועד  קעקועים לפי נושאים מ – www.aliexpress.com קיטי, בוב ספוג, גיבורי על ועוד. רק תרשמו את מילת המפתח של מה שאתם מחפשים.

3. אביזרים – למשקיעניות בלבד!
זה תמיד יפה לקבל את פני הילדים בבנדנות אמיתיות של פיראט, רטיות (אפשר לעשות מסול שחור), גלימות, כתרים של נסיכות, שרביטים, וכדומה. אפשר גם להאריך מעט את קבלת הפנים ואז לשלב את האביזר עם פעילות יצירה. למשל כל ילדה מקבלת כתר מסול ורוד והיא צריכה לקשט אותו בטושים ומדבקות.

יתרון: אפקט של וואו. יפה ומקסים.
חסרונות: מצריך הרבה היערכות מראש בתכנון ורכישה של המוצרים כמו גם ארגון וסידור שלהם באירוע. בנוסף, קחו בחשבון שלרב האביזרים האלו לא יחזיקו מעמד יותר מחצי שעה עד שהילד יתעייף ואז זה ייזרק או יישכח על הרצפה.

בנימה אישית, בעיניי זה לא מצדיק את ההשקעה. אבל הייתי במספר ימי הולדת של אימהות שהשקיעו ואני מודה שזה היה מקסים. לשיקולכן!



אופן הפנייה לילדים:

  • תזמינו כל ילד שמגיע ליומולדת לבוא לעמדה (בין אם זה איפור, קעקוע או אביזרים). לא כל הילדים ירצו. תלוי בגיל, תלוי באופי וזה בסדר. לא ללחוץ. ילדים שתתנו להם את המרחב שלהם, יצברו את הבטחון מרחוק ויתקרבו אליכם בסופו של דבר.
  • עם זאת, לפעמים ילדים שינו דעה וכן רוצים לבוא אבל מתביישים כי "כבר אמרו לא". לכן כן כדאי לנסות ולהציע לילדים האלה בשנית ואף בשלישית (בהפרש של 5 דקות, כלומר לא לשאול כל דקה) כדי לראות אם שינו דעה. לפעמים אחרי שהם רואים את החברים מתאפרים ומקבלים קעקועים אז הם גם רוצים.
  • כשילד מגיע אליכם לעמדה, ראשית שאלו אותו מה שמו והציגו את עצמכם. אם אתם מכירים את הילד אז כמובן שברכו אותו לשלום בציון שמו, זה תמיד יוצר קרבה. תשאלו תמיד אם הם מרשים לכם לאפר אותם ואם כן האם מרשים איפור בפנים או שהם מעדיפים איפור בגב כף היד. יש ילדים אלרגים, לא לכולם נעים איפור בפנים אבל הם עדיין רוצים להיות חלק מהחגיגה. אז פשוט מכווצים את היד לאגרוף ומציירים את הלב או הפרפר על גב כף היד.
  • כנ"ל לגבי קעקוע, לאחר שהילד בחר את הקעקוע שאלו אותו היכן הוא רוצה למקם את הקעקוע. אל תניחו מיד שזה בגב כף היד למשל. 
  • קעקועים ואיפורים לפעמים לא מצליחים. זה בסדר. כולנו בני אדם. לא נותנים לילד להרגיש מאוכזב. מציעים לו קעקוע חדש במקום אחר או לחילופין מוחקים את האיפור עם מגבון ומתחילים מחדש.
  • יש ילדים שירצו גם וגם. גם איפור וגם קעקוע. גם בפנים וגם בכף היד וכן הלאה. זה המקום שלכם להציב גבולות ולהגיד שכבר יש לו קעקוע וקודם נשים קעקוע למי שאין בכלל ואם יישאר זמן אז נעשה סיבוב שני של קעקועים/איפורים.


לא קורה הרבה, אבל כן קורה שיש ילדים עם קושי בדחיית סיפוקים שלא מוכנים לקבל את התשובה ש"אולי" יהיה סיבוב שני של קעקועים. במצב כזה, שריינו לכם מבוגר אחר שיוכל להמשיך עם קצוות הקעקועים והאיפורים בזמן שאתם עוברים לשלב הפעילות.

כל הכבוד, שלב ראשון מאחוריכם!

תודה על ההקשבה. כרגיל, מקווה שעזרתי לשפוך קצת אור ואשמח לשמוע מכם תגובות ושאלות.
המשיכו לקרוא בפוסט הבא אודות הפעילויות ומשחקי התוכן של יום ההולדת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הודעת טופס תגובה